Geannuleerd Sociale media voor beginners


Datum en tijd
27 juni 2013 15:00 tot 20:00
Locatie
Hotel Hugo de Vries, Lunteren,
Termijn
20 juni 2013 (de uiterste aanmelddatum)
Laatste mogelijkheid tot restitutie is één week voorafgaand aan de bijeenkomst
Bijdrage
Leden* € 273,70 excl. BTW
Niet leden € 547,40 excl. BTW
* Leden zijn volwaardig, aspirant of erelid
PE-punten
4
Toegankelijkheid
Deze activiteit is voor iedereen toegankelijk
 
Dhr. ing. T. (Teus) Kool
ComponentAgro B.V.
De kaart wordt geladen…

Training Sociale Media voor beginners

Over volgen, liken, netwerken en Linkedin

 

Sociale media zijn overal. Ook koeien twitteren en boeren facebooken. Maar voor veel bedrijfsadviseurs is het nog abacadabra. In deze training daarom meer over het hoe en waarom van sociale media. Daarnaast gaan we aan de slag met je Linkedin profiel en leer je hoe je deze media effectief kunt inzetten.


Tijdens de sociale media training in maart bleek er bij de minder ervaren deelnemers behoefte te bestaan aan een zeer praktische stap-voor-stap inleiding in het gebruik van met name Linkedin. Daarom nu een aparte training voor wie nog aan het begin staat. En voor wie wel een linkedin profiel heeft, maar geen idee wat daarmee te doen.

Inleiding
We beginnen met een kort overzicht van de mogelijkheden en principes, omdat het effectief gebruik maken van deze media wel een zeker inzicht in de logica en achtergronden vereist. Maar daarna gaan we online zelf aan de slag.

 

Linkedin is voor bedrijfsadviseurs vaak het eerste sociale media platform dat ze gebruiken. Het is een handig middel om in contact te blijven met je collega's, concurrentie en klanten én het wordt veel gebruikt voor kennisuitwisseling. Je kunt met Linkedin makkelijk contact maken met mensen die je nog niet kent, maar die je wel zou willen of moeten kennen. Je vindt op eenvoudige wijze specialisten in andere vakgebieden en je hebt direct een idee over hoe je hen zou kunnen benaderen.

Profiel
Je profiel geeft een helder overzicht van jouw kunde, ervaring en opleiding, zodat anderen (klanten, werkgevers) snel weten wat je voor hen kunt betekenen. Bovendien geeft een Linkedin profiel je een hoge(re) vindbaarheid in Google, iets dat voor vrijwel iedereen belangrijk is tegenwoordig!

Tijdens deze middag verbeter je je profiel en leer je de belangrijkste functies van Linkedin kennen. Zodat je daarna zelf aan de slag kunt met het nieuwe netwerken...




Programma
15:00   Ontvangst
15:15   Introductie: Het hoe en waarom van sociale media
15:45   Vragenrondje
16:00   Aan de slag met Linkedin - profiel aanmaken en basisfuncties
17:00   Korte pauze
17:30   Vervolg werken met Linkedin
18:45   Afronding: showcase gevorderde mogelijkheden en links naar andere media.
19:15   Diner
20:00   Einde


Trainer
Deze training wordt gegeven door Mirjam Hommes van Mirages Communicatie. Mirjam werkt oa als communicatiespecialist voor de vab en Wageningen UR en geeft trainingen over sociale media en communicatie via internet.

Benodigdheden
Om mee te kunnen doen aan deze training moet je een laptop meenemen waarmee je op een open wifi netwerk kunt. Let op dat sommige bedrijfslaptops een extra 'pincode' vereisen!
Je mag ook een tablet gebruiken, als je tenminste goed weet hoe die werkt! 

Verder is het handig als je de volgende zaken op de computer hebt staan of bij de hand hebt:

  • Een goede (zakelijke) portretfoto;
  • Links naar of pdfs van publicaties of projecten waar je aan hebt (mee)gewerkt;
  • E-mail adressen van vrienden en collega's;

Basiskennis
Je hoeft geen linkedinprofiel te hebben, dat maken we ter plekke aan indien nodig.
Basiskennis van linkedin is dus niet nodig.

Groepsgrootte
Deze training gaat door met 8 aanmeldingen. Maximaal aantal deelnemers is 12.
 

 

 


Bekijk alle activiteiten in de rubriek: