Training Adviesgesprek (1e middag: do 9 april)


Datum en tijd
23 april 2015 14:30 tot 20:00
Locatie
Maanlander 43 in Amersfoort,
Termijn
10 april 2015 (de uiterste aanmelddatum)
Laatste mogelijkheid tot restitutie is één week voorafgaand aan de bijeenkomst
Bijdrage
Leden* € 339,15 excl. BTW
Niet leden € 571,20 excl. BTW
* Leden zijn volwaardig, aspirant of erelid
PE-punten
8
Toegankelijkheid
Deze activiteit is voor iedereen toegankelijk
 
Dhr. ing. S.A.H. (Bas) Korsten
ABAB Accountants en Adviseurs
 
Dhr. ing. H. (Herman) Smit
van Deutekom administratie en advies
Mevr. A. (Angela) Snip
Alfa Accountants en Adviseurs
 
Dhr. ing. M.C. (Marcel) van Sonsbeek
Countus Van Haare de Bont
 
Mevr. ing. A. (Annemieke) Tromp ab
Alfa Accountants en Adviseurs
Mevr. F.K. (Karlijn) Waaijman-Kamphuis
Countus accountants + adviseurs b.v.
De kaart wordt geladen…

Vaardigheidstraining adviesgesprek

Denkvoorkeuren, luisteren en gericht adviseren

 

Natuurlijk ben je op je vakgebied deskundig, betrouwbaar en onafhankelijk. Je werkt zorgvuldig en professioneel en hebt een luisterend oor voor wat de klant wil. Ken je zijn vraag, ken je zijn verhaal, dan kun je hem ongetwijfeld met jouw kennis en vaardigheid adviseren, maar ... hoe zit het met de denkvoorkeuren van deze klant? Heeft hij die ook op tafel gelegd of schuilen die nog in zijn gedachten? Het zijn namelijk die denkvoorkeuren, die hem uiteindelijk drijven tot een beslissing! Dat kan er voor zorgen dat je advies wordt opgevolgd, maar hij kan er ook tegenin gaan. "Maar de klant vond het nog wel zo'n goed idee van mij", hoor je jezelf nog zeggen..

Het ene gesprek is het andere niet, eenvoudigweg omdat de ene klant niet de andere klant is. Hoe pak je een adviesgesprek aan bij die enthousiaste veehouder die gaat uitbreiden? Waar leg je de nadruk als het minder goed gaat met een bedrijf? In deze vaardigheidstraining, ligt de nadruk lop empatisch luisteren en het doorgronden van de denkvoorkeuren van je klant.

Jan van der Zee (Reflect - passie voor perspectief) brengt een combinatietraining  van twee middagen, waarmee hij het adviesgesprek in een vernieuwend daglicht stelt. In de eerste training diept hij de kunde van het empatische luisteren en het doorgronden van de denkvoorkeur(en) van de klant uit. Met deze kennis gaan de deelnemers zelf aan de slag en tijdens een tweede sessie, volgt intervisie en het toepassen van de nieuwe vaardigheid tijdens een rollenspel.

Jan van der Zee gaf begin 2011 de zeer goed gewaardeerde training 'Luisteren is een kunst'. Hij weet de vinger precies op de zere plek te leggen en laat je praktische situaties oefenen, die je morgen aan de keukentafel bij de boer tegen kunt komen. Zeer handig en verhelderend!

Doel
In deze training komen de kenmerken en elementen van adviesgesprekken aan bod. We leren wat empatisch luisteren inhoudt en hoe je de denkvoorkeren van de klant ontdekt. Oefeningen en rollenspelen zorgen dat je de kennis echt kunt vertalen naar jezelf en je werksituaties. Je krijgt inzicht in het schakelen tussen rollen en posities, het belang van goed luisteren, een beeld vormen van wat er omgaat in de gedachten (denkvoorkeuren) van de klant en hoe je hierbij vervolgens de juiste competenties inzet.

 

 

Programma dag 1 (donderdag 9 april 2015) 
14:00 uur Ontvangst
14:30 uur Inleiding het adviesgesprek
15:00 uur Empatisch luisteren
16:30 uur Pauze
17:00 uur Beeldvorming denkvoorkeuren
18:30 uur Buffet
19:30 uur Einde

Programma dag 2 (donderdag 23 april 2015)
14:00 uur Ontvangst
14:30 uur Ontdekken van denkvoorkeuren
15:00 uur Advies geven op denkvoorkeuren
16:30 uur Pauze
17:00 uur Oefeningen en rollenspel
18:30 uur Buffet
19:30 uur Einde

Lees voor meer achtergronden het bijgevoegde artikel uit V-focus van maart 2015.

Downloads